Alweer in week in het prachtige Barcelona !

2 september 2018 - Barcelona, Spanje

Anouk en ik zijn vorige week zaterdag aangekomen in Barcelona . We zouden om 6 uur vleigen vanuit Eindhoven Airport maar we hadden meer als 1 uur vetraging waardoor we dus ook later zouden aankomen in Barcelona daar baalde we natuurlijk heel erg van want als we in Barcelona aan zouden komen moesten we ook nog ongeveer 1 uur met de trein. Omdat we niet in Barcelona verblijven maar in Mataro dat ligt een paar plaatsjes verder . We kwamen die avond om half 1 eindelijk aan in Mataro waar mijn Tante en Oom ons al op stonden te wachten. Die avond maakte we kennis met onze huisbaas en gingen we optijd naar bed want wij waren naar een dag reizen erg moe . Zondag hebben we Mataro ontdekt en een rondleiding van mijn Familie gehad waar we alles konden vinden en waar we terecht konden als er iets was wij vonden dit heel erg fijn we gingen Zondag optijd na bed want we moesten de volgende dag al beginnen met onze stage in Barcelona . We lopen van maandag tot vrijdag stage van 8.30 tot 17.00 dit was voor ons wennen in het begin omdat we erg vroeg ons bed uit moesten doordat we nog ongeveer 1 uur naar onze stage moeten reizen en we verschillende overstappen moeten maken van Trein naar Tram en van de Tram naar de Metro en dan nog een stukje lopen naar onze stageplek na 2 dagen ging dit eigenlijk al goed en wisten we precies waar we op moesten stappen en waar we er uit moesten . Deze week stage was nog niet zoals de andere weken eruit gaan zien in Spanje hebben de kinderen namelijk nog vakantie dus hebben ze een ¨zomerkamp¨ georganiseerd waar de kinderen heen kunnen als de ouders al weer eerder moeten beginnen met werken . Anouk en ik staan op een Duitse groep bij de baby´s er zijn veel verschillende nationaliteiten van Engeland tot Singapore overal komen de kinderen vandaan en het is dan ook heel mooi om te zien dat iedereen gelijk is .Onze stage dagen zien er ongeveer zo uit : om 9.00 hebben we ontbijt met de kinderen en nadat we hebben gegeten verschonen we de luiers. om 10.00: Gaan we na de speeltuin met de kinderen en spelen ze zelfstandig . 11.00: We gaan terug na de opvang en maken ons klaar voor de lunch om 11.20 als we hebben gegeten verschonen we weer de luiers en mogen de kinderen weer spelen. 12.30 : Hebben we siesta tot 15.00 waarbij alle kinderen slapen . 15.15 : lunchen we met de kinderen verschonen we de luiers en gaan we weer na de speeltuin toe waar de kinderen om 17.00 opgehaald worden . Zaterdag zijn Anouk en ik samen naar Barcelona geweest om te shoppen en hebben we de Art de Triomf en de Sagrada Familia bezocht wat we allebei heel mooi vonden om te zien . Zondag hebben we een rust dag genomen om aan school te werken en zijn wetoen we klaar waren nog even naar het strand gegaan