Alweer 1 maand in het prachtige Barcelona !

22 september 2018

Vandaag zijn Anouk en ik alweer 1 maand in het mooie Barcelona . We hebben deze maand al veel dingen gedaan en geleerd . Soms zaten we er allebei even door heen en wilden we niets liever als thuis zijn maar dan hadden we dit allemaal moeten missen en krijgen we spijt van de dingen die we niet hebben gedaan . Het gaat allemaal goed met ons we zitten al helemaal in de cultuur van Barcelona en het ritme we hebben elke dag stage als we klaar zijn dan gaan we na huis en eten we rond 7 uur half 8 hier hadden we in het begin best veel moeite mee doordat we in Nederland altijd rond 5/6 uur gingen eten maar ook hier zijn we nu aan gewend . De spaanse mensen zijn erg lief en helpen je ook zoveel als ze kunnen en dat is heel fijn ook vooral op Stage alles is nieuw en alles werkt anders . We hebben wel gemerkt dat het in Spanje niet van zelf sprekend is om Engels te spreken en dat veel mensen ook alleen maar Catalaans spreken dat is ook net iets anders als Spaans . In het weekend is er vooral tijd om leuke dingen te doen en dat doen we dan ook zoveel mogelijk . We hebben al heel wat dingen gezien van Barcelona . Afgelopen week zijn we nog naar Park Guell geweest en hebben we gelopen naar het hoogste punt van Barcelona zodat we overal over heen konden kijken en dat leverde mooie plaatjes op. Wij gaan nog 3 maanden vollop genieten over 3 weken komt voor ons allebei familie op bezoek dus dan hoeven we thuis ook niet meer te missen .